کد خبر: ۱۳۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجمع بیش از ۵ نفر را ممنوع دانست و تاکید کرد: قاطعانه با سهل انگاران سلامت مردم برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا، اظهار داشت: در راستای حفظ سلامتی مردم در استان سه اکیپ به شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد اعزام شد که وضعیت بیمارستان‌های کرونایی و دیگر زیرساخت‌های لازم بهداشتی را بررسی کنند و در جریان چگونگی زیرساخت‌ها و امکانات لازم در استان هستیم.

وی بیان کرد: در سفر یک‌روزه به گچساران از وضعیت بیمارستان‌های گچساران بازدید کردیم، از لحاظ سخت افزاری در این شهرستان شرایط خوبی داریم و بیمارستان نرگسی گچساران بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و باید هرچه سریعتر این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

کلانتری در ادامه از خرید 80 درصدی تجهیزات بیمارستان نرگسی گچساران خبر داد و افزود: علاوه بر بیمارستان نرگسی گچساران باید بیمارستان بهمئی نیز  با تمام تلاش راه اندازی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به عبور میزان بستری‌های از عدد 400 به این نتیجه می‌رسیم، که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کافی نیست و مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

کلانتری یادآور شد: با توجه به آمار مبتلایان و موارد مثبت کرونایی در دو تا 4 هفته آینده شاهد مرگ و میر بیشتر شهروندان هستیم و از مردم تقاضا داریم که در خود مراقبتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مشارکت و دقت لازم را داشته باشند.

وی عدم حضور در اجتماعات را بهترین راه مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: در هر مکانی نباید حضور بیش از پنج نفر آنهم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشیم و با کسانی که با سهل انگاری سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی از راه اندازی رادیو سلامت در استان خبر داد و افزود: با راه اندازی رادیو سلامت مردم در ساعات خاص می‌توانند سوالات و ابهامات خود را جویا شوند و داروخانه‌هایی که هر عدد ماسک را بیش از قیمت 1300 تومان به فروش برساند، دچار تخلف شده و جریمه می‌شوند.

کلانتری ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم و میلاد امام صادق علیه‌السلام، اظهار داشت: ما باید در مقابل دشمنان دین اسلام و دشمنان راه راستین اسلام ناب محمدی، باید قاطع، متحد، و مقتدر باشیم، و با هم باید  در راه دینداری مهربان، صمیمی، همراه و دوست باشیم.

وی افزود: با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: سعی کنیم از اختلافات کوچک و طایفه‌ای دست برداریم و با تکیه بر دستورات قرآن کریم در راستای حفظ سلامتی مردم گام برداریم.

کلانتری در ادامه با تبریک روز سیزدهم آبان ماه، به انتخابات آمریکا گریزی زد و افزود: مطابق سخنان مدبرانه رهبر انقلاب نتیجه انتخابات آمریکا هر چه باشد برای ما مهم نیست.

انتهای پیام/541/ت

برچسب ها: ویروس کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار